Współpraca z JOHN DEERE

Branża: agro – sprzedaż maszyn rolniczych

Współprca ze spółkami Grupy John Deere Polska trwa od 2016 roku i polega głównie na realizacji projektów, których przedmiotem jest tworzenie i wdrażanie strategii.

Pierwsze fazy współpracy polegały na dokładnym zdiagnozowaniu kluczowych mocnych i słabych stron przedsiębiorstw, gdzie przede wszystkim udawało się zdiagnozować problemy poszczególnych firm, rozumiane jako elementy do poprawy. Elementy te zazwyczaj dzieliły się na takie, które były dla klientów bardzo ważne (i te poprawiane były w pierwszej kolejności) oraz takie, które były mniej istotne i, w związku z tym, poprawiane w drugiej kolejności.

W drugiej fazie współpracy powstawały plany dalszego działania, rozumiane jako strategie rozwoju. W tym obszarze nasza firma najczęściej wdraża narzędzie Strategicznej Karty Wyników (BSC), które już z założenia, w dość kompleksowy sposób, dotyka najważniejszych obszarów funkcjonowania przedsiębiorstwa, takich jak finanse, potrzeby klientów, optymalizację najważniejszych procesów wewnętrznych oraz niezbędnych zasobów i kompetencji.

Po etapie opracowania strategii następował zawsze etap jej wdrożenia, a więc etap, w którym poszczególne zadania, wynikające z nowej strategii, były realnie podejmowane przez pracowników. Tutaj rola naszej firmy najczęściej sprowadzała się do kontrolowania czy wszystkie projekty strategiczne przebiegały zgodnie z planem, czy nie ma jakiś opóźnień lub przestojów w realizacji, oraz, gdy były takie potrzeby, wspierania od strony metodologicznej poszczególnych pracowników w realizacji ich zadań – na zasadach coachingu menedżerskiego.

Ostatnim etapem naszych działań była kontrola efektów wdrożenia nowej strategii. W ramach tego obszaru wykonywane były m.in. badania opinii klientów, gdzie diagnozowane było, czy według nich, poszczególne obszary problematyczne firmy uległy poprawie, czy też pogorszeniu. W przypadku spółek Grupy John Deere oceny klientów były pozytywne. Po prawej stronie przedstawiamy wykresy zadowolenia klientów ze współpracy z tym spółkami.

Jak widać na wykresie, zadowolenie klientów, w okresie naszej współpracy, wzrosło średnio z poziomu 4,30 do poziomu 4,52, co oznacza, że nasz klient idzie w dobrym kierunku – kierunku oczekiwanym przez Jego klientów. Warto tutaj zaznaczyć, że wskaźniki wzrostu satysfakcji klientów zazwyczaj są wskaźnikami wyprzedzającymi w stosunku do wskaźników wartości osiąganych przychodów, tzn. jeżeli wzrastają wskaźniki zadowolenia klientów, to z dużym prawdopodobieństwem, w perspektywie następnych 9-12 miesięcy, wzrastać będzie również dynamika wartości osiąganych przychodów ze sprzedaży i tak też to wyglądało w przypadku współpracy z opisywanym klientem.

Dodaj komentarz